کی از راه های داشتن پوست سالم و شفاف، تمیز کردن پوست و پاک کردن مواد آرایشی از سطح پوست می باشد. در صورتی که برای پاک کردن آرایش و شستن صورت، تنها با شوینده صورت و آب پوستتان را بشویید، مواد آرایشی و آلودگی ها به صورت عمقی از سطح پوست پاک نشده و با بسته شدن منافذ پوست و جلوگیری از تنفس سلول های پوستی، سبب ایجاد جوش یا آکنه خواهد شد.

امروزه محصولات متنوعی برای پاک کردن آرایش و تمیز کردن پوست تولید شده اند. در این مقاله، به بررسی انواع پاک کننده های آرایشی و تفاوت آنها با یکدیگر می پردازیم. اگر در انتخاب بهترین پاک کننده آرایشی مناسب با پوست خود دچار تردید شده اید، با مجله سین دخت همراه باشید تا بتوانید محصول پاک کننده مناسب با جنس پوستتان را انتخاب نمایید

 

ضرورت استفاده از پاک کننده های آرایش!

پوست صورت در طول روز، در معرض آلودگی های محیطی قرار می گیرد و همچنین ممکن است که مواد آرایشی به داخل منافذ پوستی نفوذ کنند. شستن صورت با آب و مواد شوینده، تنها سبب از بین رفتن آلودگی ها و مواد آرایشی روی سطح پوست می شوند و به صورت عمقی، پوست صورت را تمیز نمی کنند.

در صورتی که قبل از شستن صورت، آرایشتان را به محلول ها و پاک کننده های آرایشی پاک نکنید، این مواد آرایشی در تمام سطح پوست پخش می شوند و سبب انتقال آلودگی ها به سطح پوست می شوند. همچنین، قدرت پاک کنندگی شوینده های صورت، به گونه ای نیست که بتواند لایه های زیری پوست را تمیز کند.

 

 

 

انواع پاک کننده های آرایش

اولین قدم در انتخاب پاک کننده مناسب با نوع پوست، آگاهی از ویژگی ها و فرمولاسیون هر یک از محصولات می باشد. همچنین، پاک کننده های آرایش تخصصی برای هر نوع از پوست نیز وجود دارند که می توانید با توجه به جنس پوست خود، محصولات مناسب را تهیه نمایید.

نکته طلایی در پاک کردن اصولی آرایش، استفاده از پاک کننده های تخصصی برای هر قسمت از صورت است. برای مثال، برای پاک کردن میکاپ چشم ها، حتما از پاک کننده مخصوص چشم استفاده نمایید.

در ادامه، با انواع مختلف محصولات پاک کننده آرایش و تمیز کننده پوست آشنا می شویم.

 

 

میسلار واتر

میسلار واتر، یک محلول پاک کننده آرایشی قوی برای پوست است که تمام آلودگی ها، چربی های اضافی پوست و مواد آرایشی را به صورت عمقی از روی سطح پوست پاک می کند. فرمولاسیون میسلار واتر، از میسل‌ها یا ذرات روغنی تشکیل شده است.

ترکیبات رطوبت رسان و مغذی برای پوست در میسلار واترها، از خشک شدن پوست پس از پاک کردن آرایش جلوگیری می کند. این محصول ویژه، مناسب برای پاک کردن مواد آرایشی کل صورت است و می توانید برای تمیز کردن چشم ها نیز از آن استفاده نمایید.

اما اگر چشم های حساسی دارید، پیشنهاد می شود که از محلول های تخصصی برای پاک کردن آرایش چشم های حساس استفاده کنید. وجه تمایز این پاک کننده آرایشی کاربردی با دیگر محصولات، عدم نیاز به شستشو پوست پس از استفاده می باشد. اما بهتر است برای اطمینان از تمیز شدن پوست، پس از پاک کردن آرایش، پوستتان را به کمک یک شوینده مناسب بشویید.

فرمولاسیون ملایم میسلار واترها، مناسب برای استفاده انواع پوست می باشد. همچنین، می توانید از میسلار واترهای تخصصی برای تایپ پوستی خود نیز استفاده کنید.

طرز استفاده از میسلار واتر

برای پاک کردن میکاپ با میسلار واتر، کافیست مقدار مناسبی از آن را به یک پد پنبه ای آغشته نمایید و به آرامی به تمام سطح پوست بزنید. برای پاک کردن چشم ها نیز، ابتدا چشمانتان را ببندید و به مدت چند ثانیه پد پنبه ای آغشته شده به میسلار واتر را روی چشم ها بمالید.

توجه داشته باشید که غلطت و قدرت میسلار واترها بسیار بالاست و برای پاک کردن کل پوست صورت، نیازی به زدن مقدار زیادی از میسلار واتر نیست.

 

 

کاربردهای دیگر میسلار واتر

این نوع از پاک کننده آرایشی، کاربردهای دیگری نیز دارد و حتی زمانی که آرایشی روی پوست خود ندارید، می توانید برای تمیز کردن پوست از آلودگی ها، با میسلار واتر پوستتان را پاک کنید. همچنین، اگر در هنگام میکاپ مقداری از ریمل یا دیگر مواد آرایشی به نقاط دیگر پوست آغشته شد، می توانید با میسلار واتر، اشتباهات آرایشی خود را اصلاح کنید.

برای کنترل چربی پوست و ایجاد جلوه ای شاداب و طبیعی در چهره نیز، استفاده از میسلار واتر انتخاب مناسبی می باشد.

 

 

شیر پاک کن

شیر پاک کن، یکی دیگر از انواع محصولات پاک کننده آرایشی می باشد که دارای بافت کرمی است. شیر پاک کن ها، عموما حاوی ترکیبات مغذی برای پوست هستند و به علت بافت کرمی و نرم، گزینه مناسبی برای پوست های خشک و حساس نیز می باشند.

تفاوت شیر پاک کن با دیگر پاک کننده های آرایشی، خشک نکردن پوست پس از استفاده است. قدرت پاک کنندگی این محصول به گونه ایست که با پاکسازی عمقی پوست، به خوبی مواد آرایشی و آلودگی های را از سطح پوست تمیز می کند.

شیر پاک کن نیز مانند میسلار واتر، نیاز به شستشو با آب ندارد، اما بهتر است برای اطمینان از تمیز شدن پوست و از بین رفتن چربی شیرپاک کن، با شوینده مناسب با جنس پوست نیز صورتتان را بشویید.

نحوه استفاده از شیر پاک کن

برای استفاده از شیرپاک کن، مقدار مناسبی از آن را روی پد پنبه ای آغشته کنید و به تمامی سطح پوست بزنید. شما می توانید از شیرپاک کن برای پاک کردن میکاپ چشم ها نیز استفاده کنید. در نظر داشته باشید که فرمولاسیون شیرپاک کن ها بسیار غلیظ هستند و تنها مقدار کمی از آن برای پاک کردن آرایش کل صورت کافیست.

با وجود ترکیبات مغذی و رطوبت رسان این محصول پاک کننده آرایشی و قدرت پاک کنندگی بالای آن، پس از استفاده شفافیت و تمیزی پوستتان را احساس می کنید.